3 powody by warto mieć firmową stronę internetowąAby konkurować na dzisiejszym rynku, potrzebujesz silnej obecności w Internecie. Mowa tutaj o stronie internetowej, ale także o przemyślanej strategii marketingowej, obejmującej różne kanały w Internecie. Czemu? Bo tam właśnie Twoi potencjalni klienci szukają informacji. Teraz, gdy koronawirus utrudnił lub uniemożliwił prowadzenie działalności w trybie offline, wiele firm zdecydowało się stworzyć stronę internetową i przenieść swoją działalność do sieci. Nigdy nie było lepszego ani ważniejszego czasu na inwestowanie w stronę internetową.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz działalność, czy też Twoja firma już istnieje, istnieje wiele powodów, dla których potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej.

Niektórzy właściciele firm twierdzą, że nie potrzebują strony internetowej, bo i tak mają dużo zamówień, nie stać ich na stronę, nie będą mogli z niej korzystać lub myślą, że klienci znajdą ich nawet bez strony, nawet w Media społecznościowe. Poniżej jednak obalimy te mity i przedstawimy 3 konkretn3 powody, dla których każda firma powinna mieć własną stronę internetową.

Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej?

1. Ponieważ kreuje ona wizerunek Twojej firmy w Internecie

Strona internetowa to świetne miejsce do kreowania wizerunku marki. Działa jak cyfrowa wizytówka, do której użytkownik może sięgnąć w dowolnym momencie. Za pomocą odpowiednich treści, grafik i komunikatów pozwala kształtować narrację o Twojej firmie, dzięki czemu masz wpływ na to, jak postrzegają Cię potencjalni klienci.

Żyjemy w czasach TERAZ, gdzie konsumenci często chcą otrzymywać informacje natychmiast. Dotyczy to zwłaszcza firm B2B. Oznacza to, że posiadanie strony internetowej jest koniecznością. Co więcej – powinien odpowiadać na pytania – kim jesteś, co oferujesz i jak się z Tobą skontaktować – już w początkowej części strony, najlepiej bez potrzeby przewijania przez użytkownika. Masz około 10 sekund, aby wywrzeć określone wrażenie na odwiedzających Twoją witrynę, zachęcić ich do pozostania na stronie lub nawiązania z nimi kontaktu i zdobycia ich zaufania.

Pamiętaj jednak, że nieprofesjonalna strona internetowa może mieć odwrotny wpływ na Twój biznes.

2. Ponieważ przedstawia ofertę

Pierwszym krokiem w sprzedaży jest zapoznanie klienta z tym, co oferujesz. W dzisiejszych czasach coraz więcej osób szuka w Internecie informacji potrzebnych do podejmowania świadomych decyzji zakupowych. Strona internetowa to skuteczny sposób prezentacji informacji o firmie, aktualnej oferty produktów i usług, informowania o nowościach, promocjach, zapowiadania nadchodzących wydarzeń i specjalnych promocji. Możesz także zapewnić użytkownikom tzw. wartość dodaną w postaci poradników, e-booków, ciekawych artykułów. Co więcej, strona daje możliwość natychmiastowej komunikacji, w dogodnej dla klienta formie. Gdy potencjalni klienci dzwonią do Ciebie z prośbą o ofertę, to już połowa sukcesu. Zwykle są to osoby gotowe do zakupu. Kiedy dzwonią, wszystko zależy od ciebie.

3. Ponieważ zapewnia globalny zasięg

Strony internetowe są dostępne z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem, że istnieje dostęp do Internetu. Dzięki stronie dotrzesz do znacznie szerszego grona odbiorców – nawet w odległych lokalizacjach. Jeśli działasz lokalnie, możesz dotrzeć do klientów z całej Polski. Jeśli działasz na skalę ogólnopolską, możesz wejść na rynki zagraniczne. Teraz, gdy mamy tak wiele możliwości komunikowania się z ludźmi, możemy robić interesy z każdym, w dowolnym miejscu i czasie. Niezależnie od tego, czy oferujesz produkty, czy usługi, Twoja witryna zapewnia alternatywną lokalizację sprzedaży. Zwiększony zasięg oferty pozwala na rozwój, dlatego warto wykorzystać potencjał Internetu.

W kwietniu 2020 r. z internetu korzystało blisko 4,57 mld ludzi. Stanowi to 59% światowej populacji.

Jeżeli te argumenty Cię przekonały, zamów darmową konsultację w Agencji Interaktywnej, która ma w swojej ofercie Tworzenie stron internetowych Bydgoszcz.